מדריך להתמודדות עם מקרה ביטוח בחו"ל
אם מאיזושהי סיבה אנחנו נזקקים לעזרת הפוליסה בזמן נסיעה, יש כמה כללים שחשוב שנשמור עליהם:
- חברת ביטוח תמיד מבוססת על מסמכים, מסמכים ו…מסמכים. זיכרו זאת תמיד. אירוע שאין איזשהו מסמך לגביו, כאילו לא קרה. לכן תמיד הקפידו לשמור כל מסמך שיכול להיות רלוונטי לתביעה. וזה כולל בין היתר: קבלות, סיכומי טיפול או אשפוז, מרשמי תרופות, המלצות רפואיות, תוצאות בדיקות וכדומה.
- כל מסמך שאתם מקבלים – צלמו במצלמה או בטלפון שלכם ושלחו לעצמכם למייל. כך הוא לא יוכל ללכת לאיבוד. את המסמכים המקוריים שמרו לעצמכם בכל מקרה, לברוב המקרים לא צריך אותם, אך לפעמים כן צריך. שמרו הכל!
- עדכנו את חברת הביטוח או סוכן הביטוח שלכם על כל אירוע ובהקדם! חשוב לעשות זאת בעודכם בטיול, גם אם זה פחות נוח. פעמים רבות זה ההבדל בין קבלת הכסף בגמר התהליך לבין הישארות בלי כלום. זכרו שמסמכים רבים לא ניתנים לשחזור או להוצאה אחרי שחזרתם לארץ.
- במקרה של תביעה שקשורה במטען או רכוש כלשהו – לכו למשטרה והביאו תלונה. קשה מאוד ולפעמים בלתי אפשרי להגיש תביעה ללא מסמך מהמשטרה.
- אם אתם צריכים טיפול רפואי כלשהו- ודאו כי אתם הולכים למוסד רפואי מוכר. חברות הביטוח ברוב המקרים יכסו כל טיפול רפואי, אלא אם המוסד הוא מוסד מפוקפק או כזה שנמצא ברשימה השחורה (מוסד שידוע בהונאות שהוא מבצע).
- אל תוציאו כסף מהכיס בלי לקבל כנגדו קבלה רשמית שגם מתארת עבור מה הוא שולם. כסף שיצא ללא קבלה כנגדו כנראה שלא יחזור אליכם.